izmir escort


Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /includes/defines.php:1) in /libraries/joomla/session/session.php on line 423

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /includes/defines.php:1) in /libraries/joomla/session/session.php on line 423

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/defines.php:1) in /libraries/joomla/session/session.php on line 426
Mazovia Goes Baroque Archiwum
Archiwum
Projekt 2/2013

Przeciwstawianie sobie muzyki dawnej i „tradycyjnej”, „mainstreamowej” muzyki klasycznej (czy, jak mówimy w Polsce, „muzyki poważnej”) ma swoją historię i swoje liczne uzasadnienia. Wiele z nich straciło aktualność, bowiem muzyka dawna stała się już wiele lat temu pełnoprawnym uczestnikiem życia kulturalnego, a są miejsca, w których wręcz je zdominowała. Część tych „uzasadnień” ma dzisiaj charakter raczej anegdotyczny, inne niebezpiecznie ocierają się o stereotyp. Istnieją jednak pewne elementy, które pozwalają nam mówić, że świat muzyki dawnej, środowisko jej wykonawców i słuchaczy pozostają wciąż fenomenem w pewnym sensie „osobnym”.

 
Projekt 1/2013

Muzyka, nawet w jednym kręgu kulturowym, potrafi być zaskakująco różnorodna. Jednak jej najbardziej nieoczekiwane brzmienia i formy są tylko bladym odbiciem tego, jak różne mogą być języki.
Niestety muzyka z tekstem przyczyniała się bardzo często do ubożenia językowej mapy Europy. Jest atrakcyjna, popularna, modna, rozprzestrzenia się błyskawicznie i bezceremonialnie traktuje językowe tradycje, które dla swojego rozwoju potrzebowały długich stuleci. Wcale nie musi chodzić wyłącznie o jakieś pograniczne dziwolągi albo dialekty, które przez lata chroniła przede wszystkim geograficzna izolacja. Nawet języki silne swoją literaturą i swoim statusem politycznym potrafiły pod wpływem muzyki przeżywać trudne chwile. Chwila popularności jakiegoś stylu i już cała Europa śpiewała po włosku, czasem po francusku, później po angielsku, a zdarzało się, że i po niemiecku czy hiszpańsku.

 
Projekt 4/2012

Jednym z najciekawszych i najbardziej inspirujących zjawisk w dziedzinie muzyki dawnej jest powstawanie nowych zespołów i orkiestr. Przypomina to zdecydowanie bardziej rzeczywistość muzyki popularnej i jazzowej niż realia muzyki symfonicznej czy operowej, gdzie nowe zespoły i opiekujące się nimi instytucje powstają raz na kilkadziesiąt lat. Artyści zajmujący się muzyką dawną są bardziej mobilni i niezależni, co w znacznym stopniu wymuszone jest sytuacją niż ich marzeniami - każdy przecież marzy o jakiejś stabilizacji i wynikającym z niej komforcie systematycznej pracy. Nic zatem dziwnego, że próby sformalizowania, quasi-instytucjonalizacji są dla wielu idée fixe.

 
Projekt 3/2012

Jaka przyszłość czeka muzykę dawną?

Muzyce dawnej już wielokrotnie wieszczono zagładę. Nazywano ją modą, kaprysem, dziwactwem. Kilka lat temu ukazała się nawet, znakomita skądinąd, książka amerykańskiego muzykologa i oboisty Bruce’a Haynesa o wymownym tytule The End of Early Music (Koniec Muzyki Dawnej).

 
Projekt 2/2012

W czasie kilku ubiegłorocznych projektów festiwalu MAZOVIA GOES BAROQUE penetrowaliśmy raz po raz pogranicza muzyki ludowej i artystycznej. Obserwowaliśmy ich wzajemne relacje i inspiracje. Zaglądaliśmy do snobujących się na ludowość mieszczańskich salonów Paryża i Wiednia, a także do środkowoeuropejskich rezydencji arystokratycznych.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 4

Ważne: Strona www.mazoviabaroque.pl wykorzystuje pliki cookies. Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły. Przeczytaj naszą polityką cookies..

Akceptuję ciasteczka na tej stronie

EU Cookie Directive Module Information